ponedeljek, 25. marec 2013

Rastrska in vektorska grafika

Rastrska grafika


Odločil sem se, da bom v programu GIMP združil dve sliki na tematiko "pomnilnik". 
Prva je simbolična slika človekovih možganov, torej kjer se pri človeku shranjujejo podatki in pa druga je slika dejanske računalniške komponente pomnilnika. Iz prve slike sem nato odstranil še en element in to je bil moj končni izdelek.

Postopek izdelave:

1. Odpremo program GIMP.
2. Odpremo sliki s katerimi bomo imeli opravka.














3. Izberemo orodje "Fuzzy select tool" in na sliki, kjer je pomnilnik, izberemo del, ki ni bel in ta del prilepimo k drugi sliki, kar potem izgleda približno tako.















4. Zmanjšamo sliko možganov in povečamo sliko pomnilnika, z uporabo orodja "Scale layer". Naša slika sedaj izgleda takole:
























5. Odstranimo tri vprašaje iz prve slike pomočjo "Rectangle select 
tool-a."























6. Z desnim miškinim klikom kliknemo na našo sliko in pod "Image" izberemo "Merge visible layers" 
















7. Napolnimo prazne dele z belo barvo z "Bucket fill tool-om", kjer si moramo v "Tool options" prej nastaviti, da nam zapolne dele s podobno barvo, torej pri "Affected Area" izberemo "Fill similar colors". 























8. Z desnim miškinim klikom kliknemo na sliko in pod "Image" kliknemo na "Fit Canvas to Layers"in sliko shranimo.

Naš končni izdelek izgleda tako:





Vektorska grafika

Odločil sem se, da bom v programu Inkscape pretvoril rastrsko sliko v vektorsko. Postopek je zelo hiter in enostaven.
To je naša začetna slika.

Ko jo približamo, vidimo, da so kvadratki zelo opazni.




Zato se bomo kar lotili predelave te rastrske slike v vektorsko.


1. Odpremo program Inkscape.

2. Odpremo sliko, ki jo želimo pretvoriti. To storimo tako, da kliknemo na "File" in potem "Open".

3. Odpre se nam okno, v katerem izberemo sliko, ki jo bomo pretvorili.


4. Kliknemo na gumb "Open" in potem še gumb "Ok".

5. Sedaj imamo sliko odprto v programu Inkscape. Kliknemo na sliko, samo da je izbrana. Nadaljujemo tako, da v zavihku "Path" izberemo "Trace Bitmap".


6. Kliknemo na "Colors" in odkljukamo "Smooth". V polje "Scans" napišemo koliko različnih barv je na naši sliki. V mojem primeru je kar veliko barv, zato sem v polje vpisal kar 50.

7. Tako, dobili smo vektorsko sliko. Če sedaj pogledamo obe sliki povečani, vidimo, da pri vektorski ne opazimo nikakršnih kvadratkov, zato je slika bolj kvalitetna.

Uporaba v šolstvu


Sliki bi lahko v šolstvu uporabil kot primer, da bi učencem pokazal razliko med vektorsko in rastrsko grafiko. Predstavil bi jim tudi oba programa, katera sem uporabljal za obdelavo slik. Pri tem bi jim zagotovo omenil, da lahko vidijo, da se z brezplačnimi programi prav tako da narediti zelo veliko uporabnih in zanimivih stvari.




Ni komentarjev:

Objavite komentar